El patronat de FemCAT es va reunir ahir a les instal·lacions de Mango, que va continuar amb una visita i sopar de treball que va permetre conèixer de prop una de les principals empreses del país i la seva manera d’afrontar els reptes globals des del lideratge empresarial.
De la mà de Toni Ruiz, president i CEO de la companyia, vam descobrir una organització que ha fet de la resiliència i l’adaptabilitat dos dels seus trets definitoris. Després d’una etapa complexa l’any 2020 amb la irrupció de la Covid-19, Mango viu un 2024 de rècord, amb un 33% de les vendes a través del canal online i una projecció internacional en plena expansió.
El nou pla estratègic 2024-2026 s’articula al voltant de quatre eixos —Elevate, Expand, Earn i Empower— que marquen un full de ruta ambiciosa però sòlida:
Elevate: aposta per reforçar la qualitat, la marca i la proximitat amb una mirada humana. La línia Atelier, amb tot el disseny fet internament per més de 500 persones, en és una mostra clara.
Expand: el ritme d’una obertura o reforma de botiga per dia laborable fins al 2026 reflecteix l’aposta per créixer amb adaptació local i sensibilitat cultural, mantenint l’ADN català.
Earn: amb l’objectiu de duplicar la rendibilitat, el focus se centra en indicadors clau com les vendes per superfície comparable o per metre quadrat.
Empower: el talent esdevé el principal actiu, amb un equip de més de 16.000 persones arreu del món, un 78% de les quals són dones.
La sessió també va ser una oportunitat per reflexionar sobre els grans reptes que afecten tant el teixit empresarial com el futur del país: la inestabilitat geopolítica, la sostenibilitat, la transformació del model econòmic, la disrupció tecnològica (amb especial atenció a les dades i la intel·ligència artificial) i la necessitat d’atreure i desenvolupar talent.
La trobada ens va permetre aprofundir en una manera de fer empresa arrelada al país però amb mirada global, compromesa amb l’excel·lència i preparada per afrontar el futur amb determinació i coherència.